סדנת שוויון בבחירות

מפגש מס' 9

תעמולת בחירות במרחב הדיגיטלי

תעמולת בחירות במרחב הדיגיטלי

דיון | 25 בינואר 2021

דיון בנושא אסדרת תעמולת בחירות דיגיטלית והאתגרים הנובעים מהאסדרה החלקית לקראת הבחירות הקרובות בישראל.


תעמולה דיגיטלית
והאיום על הבחירות

מחקר מדיניות 155 | מאת: ד"ר תהילה שוורץ אלטשולרד"ר גיא לוריא | 31 בדצמבר 2020

בשנים האחרונות השתנתה תעמולת הבחירות באופן דרמטי. התעמולה היגרה למרחב המקוון ונעשה שימוש במגוון של כלים וטכניקות, שאחדים מותאמים באופן אישי לכל בוחר ולאחרים יש פוטנציאל מניפולטיבי רב. למשל, הפצה מכוונת של חדשות כָּזב (פייק ניוז) או מידע מטעה ומוטעה (דיס־אינפורמציה ומיס־אינפורמציה); הפעלת חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות ויצירת "רשתות הדהוד" שמטרתן ליצור תחושה מזויפת של פופולריות לדעות מסוימות; וכן ניתוח עומק של מידע אישי על בוחרים בלי שהללו מודעים לכך.