צוות המכון הישראלי לדמוקרטיה
להורדת התמונה

ד"ר מורן קנדלשטיין-היינה

חוקרת בתוכנית להגנה על ערכים ומוסדות דמוקרטיים

morank@idi.org.il

חוקרת ומרצה בתחומי המשפט הציבורי. בעלת תואר דוקטורט למשפטים מאוניברסיטת בר-אילן ומרצה מן החוץ בביה"ס למשפטים של המכללה האקדמית נתניה. עבודת הדוקטורט שכתבה עסקה במעמד החוקתי של ראש הממשלה במשטרים פרלמנטריים. תחומי מומחיות: משפט חוקתי מוסדי, משפט מנהלי, הרשות המבצעת.

 

 

 

תמונה: עודד אנטמן

מאמרים

פרסומים אחרונים מאת ד"ר מורן קנדלשטיין-היינה

מינויו של יו״ר הכנסת לוועדה להדחת היועמ״שית צפוי להיתקל בקשיים משפטיים
מסבירון

מינויו של יו״ר הכנסת לוועדה להדחת היועמ״שית צפוי להיתקל בקשיים משפטיים

הממשלה שוקלת למנות את יו״ר הכנסת, אמיר אוחנה, לוועדה שתכריע בעניין הדחת היועצת המשפטית לממשלה על תקן שר משפטים לשעבר, אך מדובר במינוי בעייתי נוכח כללי האתיקה של חברי הכנסת ובשל ניגוד עניינים, הנובע בין היתר מתפקידו הממלכתי של יו״ר הכנסת.

הצעת חוק חסינות חברי הכנסת
חוות דעת

הצעת חוק חסינות חברי הכנסת

התיקון שמציעה ח"כ טלי גוטליב לחוק החסינות מאפשר לחברי הכנסת לעבור עבירות פליליות כמעט ללא חשש מהעמדה לדין ועלול להפוך את הכנסת ל"עיר מקלט".

היבטים משפטיים בנוגע לעסקאות להשבת חטופים בתמורה לשחרור אסירים
מסבירון

היבטים משפטיים בנוגע לעסקאות להשבת חטופים בתמורה לשחרור אסירים

האם יש מנגנון בחוק המסדיר את ההחלטה על עסקאות להחזרת שבויים וחטופים? מי הגוף המוסמך להחליט על שחרור אסירים מטעמי חוץ וביטחון – האם ראש הממשלה לבדו הממשלה במליאתה? הקבינט המדיני-ביטחוני? ואולי קבינט המלחמה? ומה לגבי הסמכות לדחות הצעה על שחרור אסירים? כל השאלות והתשובות.

הכנסת אינה עיר מקלט: אין חסינות מפני חקירה פלילית
מאמר דעה

הכנסת אינה עיר מקלט: אין חסינות מפני חקירה פלילית

טענותיה של חה"כ טלי גוטליב בדבר חסינותה לא עומדות במבחן המשפטי: חסינות חברי הכנסת נקבעת לאחר החקירה ובירור הפרטים. סירובה להגיע לחקירה עשוי לעמוד נגדה מבחינה ראייתית ומהווה הפרה של כללי האתיקה.

החסינות המהותית של שרים
סקירה

החסינות המהותית של שרים

סקירה בנושא בעקבות הצו שהוציא בג"ץ בעניין מועד בחירת נשיא לביהמ"ש העליון

האם לשר המשפטים יש חסינות?
מאמר דעה

האם לשר המשפטים יש חסינות?

בתגובה לעתירה נגדו על עיכוב מכוון במינוי נשיא לבית המשפט העליון, טען השר לוין כי אי אפשר להטיל עליו עונש משום שהוא נהנה מ"חסינות מהותית". עיון מעמיק יותר בחוק מגלה כי לשר לא עומדת חסינות.