ישראל מול ה-OECD: עד כמה אנחנו מרוצים מהשירות הציבורי?
לפי סקר ה-OECD, לישראלים יש אמון נמוך במיוחד ביכולתם לממש זכויות חברתיות-כלכליות והם מרוצים פחות מהשירותים הציבוריים הניתנים להם, ביחס לשאר מדינות הארגון. אבל ישנן גם נקודות אור
תקציר
מדי שנתיים עורך ה-OECD מחקר הבוחן את הסיכונים העיקריים העומדים בפני המדינות החברות, דרך עיני האזרחים. הסקירה הנוכחית, שמבוססת על נתוני 2022, שמה דגש על שאלות המשקפות את מידת האמון ושביעות הרצון של האזרחים מהשירותים הציבוריים.
מההשוואה בין ישראל לשאר מדינות הארגון עולה ששיעור גבוה של ישראלים לא מאמינים שיוכלו לממש זכאות להטבות ציבוריות אם יזדקקו להן, בגלל בירוקרטיה ומשך זמני השירות. תחושת האי-הוגנות של אזרחי ישראל בנושא קבלת זכויות גוברת ככל שהם חשים יותר חוסר שוויון חברתי-כלכלי. לצד זאת, נרשמה שביעות רצון ביחס לשירותי הבריאות בישראל ולזמן הממוצע של רישום ילדים לבתי ספר.