מושב הארגונים היציגים

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לא חווינו תקופה כל כך מורכבת כמו בחצי השנה האחרונה. תקופה שהרבה דברים לא בשליטה שלנו, גורמים שלא חשבנו שיקרו. אף אחד מאיתנו שהלך לבחירות האחרונות, לא חשב שהולכים על בחירות על המהפכה המשפטית". לדבריו, "המהפכה המשפטית מחלחלת ופוגעת בכלכלה הישראלית, ומרעילה את כל מה שאנחנו מכירים. בעקבות המצב הזה, מדינת ישראל מתנהלת בלי תוכנית עבודה. קשה להצביע על משרד ממשלתי אחד שמניע רפורמות נכונות ומטפל במצב. להפך – אני רואה חוסר עשייה והתמקדות במה שלא חשוב".

 

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "המשק משווע למנהיגות כלכלית שתייצר מנועי צמיחה ולא רק דיבורים. בוועדות הכנסת מתגלגלות הצעות משרד האוצר שאינן מתכתבות עם המלצות הגופים המקצועיים. לא צריכים להמציא את הגלגל". לדבריו, "הדבר החשוב ביותר הוא לחדש את הצמיחה, ומדיניות שהופכת את הצניחה לצמיחה. ממשלת ישראל העבירה בשבוע שעבר את התקציב, ואני שואל היכן מנועי הצמיחה? אני מחפש. התקציב הנוכחי לא בולם את האינפלציה ולא מטפל ביוקר המחייה. אין בו אפילו מנוע צמיחה אחד".

 

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "תעשיית המזון שלנו היא הראשונה שחוטפת אש בימים האחרונים, עם דרישות מופרכות מתוך רצון להטיל עליהם את האשמה על יוקר המחייה בישראל. אין להתעלם מכך שבמצב הזה, ובתנאים הנוכחיים הללו, המשק הישראלי הופך לאחד המשקים הכי פחות נוחים לעשיית עסקים. האווירה הנוכחית מוסיפה למוטיבציה של משקיעים ויזמים לא לפעול בישראל". עוד אמר: "יקר בישראל כי המונופול הממשלתי פועל על הגב של כולנו. יש שלושה צעדים דרמטיים שצריך לעשות מחר: להוריד את העלויות של המונופולים הממשלתיים - חשמל, מים וארנונה; להוריד את מחירי מוצרי החקלאות תוך שמירה על החקלאות הישראלית; ולהוריד את המע"מ". לדבריו, "המשק היום פועל על אדי דלק של עידן הכסף הזול והתפרצות הביקושים של אחרי הקורונה. תחושת הבלימה מורגשת אצל כולם. במקום הזה, במקום שנזריק סטרואידים – אנחנו שמים משקולות. כל הנורות האדומות דולקות! כל מנהל במשק חושב איך להתייעל, ובסוף הוא יצטרך לפגוע בעובדים".