ח"כ בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר

שר הביטחון לשעבר, ח"כ בני גנץ (יו"ר המחנה הממלכתי) פתח את יומו השני של הכנס והתייחס לוועדה לבחירת שופטים: "גם בימים אלו, מרחפת מעל הדמוקרטיה הישראלית סכנה. אחד העקרונות החשובים בכדי למנוע אותה הוא להקפיד ששומרי הסף, ובוודאי השופטים – לא נבחרים בשליטה פוליטית בלעדית. לכן, יותר מתמיד, קריטי שנציג אופוזיציה יכהן בוועדה לבחירת שופטים, ונכון לעכשיו יש מספר מועמדות מצוינות לתפקיד.

הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד שיהיה בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר, בדגש על מצב שבו יהיה יותר ממועמד אחד מהקואליציה. בהתאם לכך, בכוונתי לקבל את ההחלטה האם להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי או לתמוך באחת המועמדות שהכריזו על התמודדות. התנהלות אחרת, היא חוסר אחריות לאומי".

עוד התייחס לחלוקת התקציב ואמר: "מדינת ישראל צריכה ללכת למרכז. הרוב הגדול של תקציב המדינה הוא גמיש והכסף שנותר מונע על ידי אינטרסים פוליטיים. אני קורא להוגנות לאומית. המשמעות שלה שאנחנו מוצאים דרך בתרומה למדינה. חלוקת המשאבים צריכה להיות הוגנת ומאוזנת בין הצרכים של הפרט לבין הצרכים הלאומיים, ואם הכוח יעבור למרכז אנחנו נקצה משאבים על בסיס של צרכים ולא על בסיס כוח פוליטי בלבד".

בנושא ההפיכה המשטרית אמר: "ההפיכה המשטרית היא סממן קצה, והתגובה הציבורית היא התשובה ביותר של המרכז לעניין הזה. עלינו לפעול לפי סדרי עדיפות לאומיים: חינוך, תשתיות, חוק וסדר, מדיניות רווחה והבטחת הביטחון על כל מרכיביו".