הרצאת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "כלכלה אוהבת יציבות. לצד זה בישראל יש מערכת מוסדית שראינו שאיפשרה תפקוד תקין של המשק במערכת בחירות בעבר."

עוד אמר הנגיד כי "כלכלת ישראל הוכיחה יכולת לצמוח ולשגשג במערכת פוליטית כזו או אחרת, וחייבים להמשיך לנהוג באחריות פיסקאלית.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, נשא דברים היום בכנס הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. בנאומו עסק הנגיד במצב המאקרו כלכלי של המשק, תוך מיקוד במגזר ההייטק בישראל והשוואה בין מבנה ההייטק הישראלי בתחילת שנות האלפיים לזה הנוכחי. בנוסף התייחס הנגיד להתפתחויות האינפלציה בארץ ובעולם ושב והדגיש כי "הגם שסביבת האינפלציה בישראל נמוכה משמעותית משל מקבילותיה בעולם, מדובר בתהליך עולמי, חלקו נובע מגורמי היצע והמשך שיבושים בשרשראות האספקה, אך חלקו נובע גם מתהליכי אינפלציה מקומיים, שבגינם המדיניות המוניטרית אפקטיבית יותר. אינפלציה גבוהה פוגעת בוודאות ובפעילות הכלכלית ובאופן יחסי פוגעת יותר בשכבות החלשות. הוועדה המוניטרית בבנק ישראל נחושה ליישם מדיניות שתחזיר את האינפלציה ליעדה."

כלכלה אוהבת יציבות. לצד זה בישראל יש מערכת מוסדית שראינו שאיפשרה תפקוד תקין של המשק במערכת בחירות בעבר. נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון

בנוסף התייחס הנגיד לזווית הכלכלית של ההתפתחויות הפוליטיות מאמש ואמר, "כפי שאמרתי פעמים רבות בעבר, כלכלה אוהבת יציבות. לצד זאת, לשמחתי לישראל יש מערכת מוסדית שכבר ראינו שאפשרה תפקוד תקין של המשק במערכות בחירות בעבר. כלכלת ישראל הוכיחה יכולת מרשימה לצמוח ולשגשג גם בתנאי אי-ודאות, פוליטית ואחרת וכתמיד חשוב להמשיך לנהוג באחריות פיסקלית.

אני מקווה שאישור תקציב המדינה לא יתעכב בהרבה מעבר לסוף השנה. זו משימה כלכלית ראשונה במעלה של כל ממשלה ויש לכך חשיבות גדולה להמשך קידום רפורמות כלכליות שהכרחיות להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים. אנחנו בבנק ישראל נמשיך לנהל מדיניות כלכלית עצמאית שתתמוך ביציבות המחירים לצד צמיחת המשק ועידוד התחרות והחדשנות הפיננסית."